dimarts, 18 d’abril del 2017

Activitats (l'article partitiu)

Bon dia !!!


Si viviu a la Comunitat Valenciana heu de saber parlar i entendre el valencià però a més a més heu de saber fer una paella.



Completeu amb l' article partitiu aquest petit text que dóna els ingredients més importants d'una paella i els ingredients que no heu posar-hi mai.

Pour faire une "paella" il faut ............ huile, ............. ail ............. tomate ............fuits de mer i ................ . Mais il ne faut jamais mettre ............ olives i ............... oeufs cuits.


Completeu amb l'article partitiu aquest text que parla dels productes més habituals a l'hora del desdejuni, del dinar i del sopar.
Bon appétit !!


Le matin, je mange ............. pain avec beurre et .............. confiture. Mon mari boit ............ café et mange ........... fromage! Ma fille mange seulement .................. biscuits. À midi, nous mangeons ............ poisson ou ............... viande avec légumes et ............... fruits. Je bois ............... vin, mon mari boit .............. eau et ma fille boit ............ Coca. Le soir, nous mangeons............... riz, ................ pâtes ou ............. soupe. Ma fille mange .................. frites avec .................. kétchup, ou ............ crêpes avec .............. chocolat et .............. bananes. D'après elle, il y a ............... mangésium dans le chocolat, ............. calcium dans les crêpes et .............. potassium dans les bananes: ça donne .............. force et ............. tonus (mais aussi .................. kilos!).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada